close

朋友們,請牢記:

你天生美麗、受寵愛、受祝福

That's what you are!!

 

 

Wake up

醒醒吧

You're beautiful, loved and blessed

你天生既美麗,受寵愛與祝福

You feel me?      

你感受到了嗎?

 

When you found me I was just a piece of clay

當初你遇見我,我只是一塊黏土

I was formless, you gave me a new name

我沒有形狀,是你給了我一個嶄新的生命

With the breath of life I now live abundantly

有了生命的氣息,如今的我才能多姿多彩

All I needed was the potter's hand

是的,我過去需要能夠陶冶我的陶藝家

And the blood on Calvary

與十字架上基督的救贖之血獲得重生

 

But too much power

但是,當生活又再次被權力所覆蓋

Can sometimes turn to shame

往往導致一個人失去光榮心

Too much desire

太重的物質慾望

Sometimes makes you feel the same

往往使你失去對生活的熱忱

 

But forgiveness is how you win the game

而包容與原諒,才是贏過權力、物質生活的訣竅

I begged for truth, now I know the truth

我曾乞求於真理,現在我終於擁有了真理

And that is when you came and said I was

正因為你對我說,我是

 

Beautiful, loved and blessed

既美麗,受寵愛與祝福

I'm better than the day before

如今的我已蛻變成了蝴蝶

'Cause you made me confess that I am

就是你讓我明白,我是如此

 

Beautiful, loved and blessed

既美麗,受寵愛與祝福

When you're free, you're really free indeed

當你身處自然,自然會體態動人

All you gotta do is just plant the seed

只要你願意埋下夢想的種子

 

A constant battle to stay ahead of the game

生活總是充滿了競爭、角力

Is anybody famous when everybody wants fame?

回頭看看,是否想獲得名望的人,都確實得到了聲望

Always trying to break you down thinkin' that it'll raise 'em up

他們試著把你踩在腳下,以為藉此能夠造就自己

I just wanna be happy, come, take this bitter cup from me

我只想要單純的快樂,虛幻的輸贏就讓給你們去爭吧

 

If I were to ever write down my life story

若我有把我過去的人生故事寫下

I could truly say with all the fame and glory

整個故事的內容肯定盡是些不實的榮華富貴

I was just a piece of clay in need of the potter's hand

現在我才明白,過去我是需要陶藝家塑造形體的黏土

'Cause when you whispered in my ear

所以,當你在我耳邊輕說

The words I so now understand, oh

那話語在我心中是如此的清楚

 

Beautiful, loved and blessed

既美麗,受寵愛與祝福

I'm better than the day before

如今的我已蛻變成了蝴蝶

'Cause you made me confess that I am

正因為你對我說,我是

 

Beautiful, loved and blessed

既美麗,受寵愛與祝福

When you're free you're really free indeed

當你身處自然,自然會體態動人

All you gotta do is just plant the seed

只要你願意埋下夢想的種子

 

Everything you made you said, "That's good"

做任何事情對要對自己說:好極了

Before the fall of man you said, "That's good"

直到走下坡之前要堅持對自己說:好極了

Every time I walk in faith that's good

當我帶著信念勇往直前也是

You let me see another day that's good

當你讓我看見光明的未來亦是

Before the earth was made you said

早在世界形成之時你早已對我說了:

"Tamar, I will lead the way and you'll go far"

Tamar,我將帶領你直到遠方的盡頭

Knowledge and understanding

有了知識的力量人們更能夠互相了解彼此

Understanding is good

互相了解是如此的好

And when I wake up in the morning

有朝一日當我醒過來

All I hear in my hood is people saying that they're

周遭傳來大片人群的聲音,說道他們是:

 

Beautiful, loved, blessed

既美麗,受寵愛與祝福

Will you rescue me from the darkness?

你願意拯救身處黑暗中的我嗎?

And now I just must confess

如今我深深確信

 

That I am beautiful, loved, blessed

我既美麗,受寵愛與祝福

Oh when you're free you're free indeed

當你身處自然,自然會體態動人

All you gotta do is just plant the seed

只要你願意埋下夢想的種子

 

Hey, hey, hey

嘿,嘿,嘿

Wake up, it's a new day

醒來吧,今天是嶄新的一天

Hey, hey, hey

嘿,嘿,嘿

Wave your hands in the air and say

揮舞你的雙手說吧

 

Hey, hey, hey

嘿,嘿,嘿

Wake up it's a new day

醒來吧,今天是嶄新的一天

Hey, hey, hey

嘿,嘿,嘿

Wave your hands in the air and say

揮舞你的雙手說吧

 

Beautiful, loved and blessed

既美麗,受寵愛與祝福

You rescued me from the darkness in the wilderness

是你把我從飄渺荒蕪的黑暗中拯救出來

That's why I am beautiful, loved and blessed

這就是為甚麼我既美麗,受寵愛與祝福

No matter what the challenge I'll always pass the test

無論遇到千千萬萬個難關,我也會一一闖過

 

That's what I am

這就是我

That's what I am

這就是我

That's what I am

這就是我

I don't mean to put nobody down still I must confess that I am

用不著去爭名奪利,我深深明白我是:

Beautiful, oh

美麗的,oh

That's what I am

這就是我

That's what I am

這就是我

When you wanna give up

想要放棄之時

Don't 'cause you know you've always got a friend

別忘記身旁守護你的朋友,他們沒有放棄你,你怎能放棄自己?

 

That's what I am

That's what I am

That's what I am

Beautiful, beautiful

 

 

 歌詞翻譯by_阿游;) 

 

~歡迎大家到留言板留言、訂閱或加我好友~

喜歡 有時候 有一首歌 的朋友們可以到我們的粉絲專頁按讚哦 ;)

https://goo.gl/1M8zCA

 

arrow
arrow

    鯉傲游 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()