close

地表上最浪漫的歌 - All Of Me

all1

唯一的鋼琴聲、黑白的畫面

焦聚在純粹的愛情

全心全意相愛的愛侶,伴奏著最浪漫歌曲,在全球的注視下緣定終生

有情人終成眷屬

 

 

What would I do without your smart mouth?

少了你伶俐的小嘴 我要怎麼辦呢?

Drawing me in, and you kicking me out

是你讓我神魂顛覆

You've got my head spinning, no kidding, I can't pin you down

搞得我頭昏目眩,說真的,你是多麼的難以馴服

What's going on in that beautiful mind

那迷人的小腦袋瓜又有甚麼新奇的想法嗎

I'm on your magical mystery ride

我已踏上你的魔幻之旅

And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

眼花撩亂了,都不知道痛覺是甚麼了,但我依然一切安好

 

My head's under water but I'm breathing fine

就算身處水深火熱也覺得意自然

You're crazy and I'm out of my mind

你的狂情使我鬼迷心竅

 

'Cause all of me

因為全然的我

Loves all of you

愛上全然的你

Love your curves and all your edges

愛上你的一絲一毫

All your perfect imperfections

所有完美的小缺點

Give your all to me

把你的全部交予我

I'll give my all to you

我也把全部交予你

You're my end and my beginning

你是我一生的始末

Even when I lose I'm winning

無論我是非成敗

'Cause I give you all of me

因我把所有的都奉獻給你了

And you give me all of you, oh oh

你也把所有都奉獻給我了

 

How many times do I have to tell you

我得對你說多少遍

Even when you're crying you're beautiful too

盡管是悲傷的眼淚也不能遮掩你美麗的臉龐

The world is beating you down, I'm around through every mood

無論多少風風雨雨,我會與你一起分享喜怒哀樂

You're my downfall, you're my muse

你是我的天敵,亦是我的繆思女神

My worst distraction, my rhythm and blues                  註一

使我魂飛魄散,使我陶醉的節奏藍調

I can't stop singing, it's ringing, in my head for you

我無法停止歌頌,那旋律因你響徹我的腦海

 

My head's under water but I'm breathing fine

就算身處水深火熱也覺得意自然

You're crazy and I'm out of my mind

你的狂情使我鬼迷心竅

 

'Cause all of me

因為全然的我

Loves all of you

愛上全然的你

Love your curves and all your edges

愛上你的一絲一毫

All your perfect imperfections

所有完美的小缺點

Give your all to me

把你的全部交予我

I'll give my all to you

我也把全部交予你

You're my end and my beginning

你是我一生的始末

Even when I lose I'm winning

無論我是非成敗

'Cause I give you all of me

因我把所有的都奉獻給你了

And you give me all of you, oh oh

你也把所有都奉獻給我了

 

Give me all of you

把你全部交予我吧

Cards on the table, we're both showing hearts             註二

讓我們向彼此亮出底牌,毫不保留地敞開心房

Risking it all, though it's hard

賭上性命,即使這並不容易

 

'Cause all of me

因為全然的我

Loves all of you

愛上全然的你

Love your curves and all your edges

愛上你的一絲一毫

All your perfect imperfections

所有完美的小缺點

Give your all to me

把你的全部交予我

I'll give my all to you

我也把全部交予你

You're my end and my beginning

你是我一生的始末

Even when I lose I'm winning

無論我是非成敗

'Cause I give you all of me

因我把所有的都奉獻給你了

And you give me all of you, oh oh

你也把所有都奉獻給我了

 

I give you all of me

我把所有的都奉獻給你了

And you give me all of you, oh oh

你也把所有都奉獻給我了

 

註一:rhythm and blues(R&B)      節奏藍調

註二:Cards on the table              打橋牌結束時攤牌讓對方知道自己的底牌。意味無所隱瞞,全然坦白

 

 

歌詞翻譯by_阿游;)

 

~歡迎大家到留言板留言、訂閱或加我好友~

喜歡 有時候 有一首歌 的朋友們可以到我們的粉絲專頁按讚哦 ;)

https://goo.gl/1M8zCA

 

arrow
arrow

    鯉傲游 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()