close

我愛與你的點點滴滴 因此 你離去之後

我決定一滴也不留

 

I used to dream of only you

曾經,我連夢中都與你在一起

Now I don't do that.

但那種夢我再也不會作了

I used to miss talkin' to you

不時就會想念與你談天說地

Oh, now I don't do that.

如今連對話都不知何從了

 

Since you've been gone I learned to stop

從你離開的那天起我便也學會了止步

Tryin' to hold on because

學著承受失去你的痛­,因為

 

There's not one night, one single day

我心甘情願把我生命每一頁

That I wouldn't give to you.

都拿來編寫我與妳的故事

So with all my might in every way,

故此,我也會渾身解數

I'll try to forget you too.

來忘記我與你的一切

 

I thought you could tell me anything

我以為你會對我道盡所有

Yeah, you used to do that.

沒錯,你曾經的卻如此

You let me inside of everything

你讓我深入你內心世界的每一寸

Yeah, you used to do that.

沒錯,但都是過去式了

 

Never to change at least I thought

至少我當時深信著天長地久

It feels so strange because

現在一切是多麼的陌生,因為

 

There's not one night, one single day

我心甘情願把我生命每一頁

That I wouldn't give to you.

都拿來編寫我與妳的故事

So with all my might in every way,

故此,我也會渾身解數

I'll try to forget you too.

來忘記我與你的一切

 

Loneliness may come knockin' at my door

也許寂寞他會時常造訪我的心房

Where I'm comin' from that don't phase me anymore.

原先的初衷再也不能成為使我向前邁進的動力

Time has shed a little light on where I'm supposed to be

只有時間會如燈塔般帶領我走出黑暗

There ain't no used in thinking you'll come running back to me.

所以我並不會傻傻地想著你或者會回心轉意

 

Since you've been gone I learned to stop

沒錯,我從你離開的那天起就學會了止步

Tryin' to hold on because

學著承受失去你的痛­,因為

 

There's not one night, one single day

我心甘情願把我生命的每一頁

That I wouldn't give to you.

都拿來編寫我與妳的故事

So with all my might in every way,

故此,我也會渾身解數

I'll try to forget you too.

來忘記我與你的一切

 

想聽  Mr. Big 其他的歌?

~神奇傳送隧道~

Mr. Big - Just take My Heart_中文歌詞 Lyrics in Chinese

Mr. Big - To Be With You_中文歌詞 Lyrics in Chinese

 

 

 歌詞翻譯by_阿游;)

 

 ~歡迎大家到留言板留言、訂閱或加我好友~

喜歡 有時候 有一首歌 的朋友們可以到我們的粉絲專頁按讚哦 ;)

https://goo.gl/1M8zCA

arrow
arrow

    鯉傲游 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()