close

We're all traveling through time together 

Every day of our lives. 

All we can do is do our best

To relish this remarkable ride.

我們每一個人 都在一同穿梭時空 生命中的每一日

我們所能做的是 盡情品味 這一趟 奇幻之旅

 

 AT5  

 

About Time 

- How Long Will I Love You

how      

 

How long will I love you?

我對你的愛能延續多久呢?

As long as stars are above you

只要星宿依舊於你頭上閃爍著

And longer, if I can.

甚至更長久 但願我能夠

 

How long will I need you?

我對你的需要會持續多久呢?

As long as the seasons need to

久如四季需要

Follow their plan.

年年不斷交替循環著

 

How long will I be with you?

我會與你形影不離多長久呢?

As long as the sea is bound to

就如同海浪永遠注定

Wash upon the sand.

最終拍打在沙灘上

 

How long will I want you?

我對你的慾火能燃燒多久呢?

As long as you want me to

只要你依然也渴望著我

And longer by far.

而且顯然會更久

 

How long will I hold you?

我會守護著你多久呢?

As long as your father told you,

就如你父親般不離不棄

As long as you are.

直到你生命的盡頭

 

How long will I give to you?

我願意奉獻多少光陰給你呢?

As long as I live through you

但願能與你白頭偕老

However long you say.

你想要多少我都願意

 

How long will I love you?

我會愛你多長多久呢?

As long as stars are above you

直到星宿不再於你頭上運行著

And longer, if I may.

甚至更長久 願上天允許

 

 

The Waterboys 原唱版

 

Ellie Goulding 翻唱版

 

 

 

 

想聽  About Time 其他的歌?

~神奇傳送隧道~

About Time 電影配樂 The Luckiest_中文歌詞 Lyrics in Chinese

About Time 電影配樂 Gold In Them Hills_中文歌詞 Lyrics in Chinese

 

 歌詞翻譯by_阿游;)

 

~歡迎大家到留言板留言、訂閱或加我好友~

喜歡 有時候 有一首歌 的朋友們可以到我們的粉絲專頁按讚哦 ;)

https://goo.gl/1M8zCA

arrow
arrow

    鯉傲游 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()