經典中的經典

Mr. Big - To Be With You  

Mr. Big - To Be With You

 

Hold on little girl

振作啊,女孩

Show me what he's done to you

讓我知道他對你做了甚麼

Stand up little girl

站起來吧,女孩

A broken heart can't be that bad

心碎倒不是那般的絕望

When it's through, it's through

過去終將會過去

Fate will twist the both of you

命運會規劃出你們的岔路

So come on baby, come on over

所以來吧寶貝,過來我這

Let me be the one to show you

讓我來向你表示

 

I'm the one who wants to be with you

我是那個一心想與你一起的人

Deep inside I hope you feel it too

深深地希望你也有如此感受

Waited on a line of greens and blues             註一

等待在嫉妒與哀愁的邊線

Just to be the next to be with you

就是為了成為你下一個伴侶

 

Build up your confidence

建立起你的自信吧

So you can be on top for once

別把自己埋沒谷底了

Wake up, who cares about

醒醒吧,誰會在乎

Little boys that talk too much

那些只懂得耍嘴皮子的小男生

I've seen it all go down

我目睹一切走下坡

Your game of love was all rained out             註二

你已在情場淘汰出局了

So come on baby, come on over

所以來吧寶貝,過來我這

Let me be the one to hold you

讓我來好好守護你

 

I'm the one who wants to be with you

我是那個一心想與你一起的人

Deep inside I hope you feel it too

深深地希望你也有如此感受

Waited on a line ofgreens and blues

等待在嫉妒與哀愁的邊線

Just to be the next to be with you

就是為了成為你下一個伴侶

 

Why be alone when we can be together baby?

既然可以比翼雙飛,何必孤形隻影

You can make my life worthwhile

你能讓我生命五彩繽紛

I can make you start to smile

我能讓你嶄露笑容

 

When it's through, it's through

過去終將會過去

Fate will twist the both of you

命運會規劃出你們的岔路

So come on baby, come on over

所以來吧寶貝,過來我這

Let me be the one to show you

讓我來向你表示

 

I'm the one who wants to be with you

我是那個一心想與你一起的人

Deep inside I hope you feel it too

深深地希望你也有如此感受

Waited on a line of greens and blues

等待在嫉妒與哀愁的邊線

Just to be the next to be with you

就是為了成為你下一個伴侶

 

Just to be the next to be with you

就是要成為你下一個伴侶

 

 

註一:greens and blues          英語中,綠色代表嫉妒,藍色代表哀愁

註二:rain out                       因下雨而取消,歌詞中女孩愛的球賽因雨停賽了也意指這場愛戀沒戲唱了

 

 

westlife西城男孩翻唱版

 

 

 

想聽  Mr. Big 其他的歌?

~神奇傳送隧道~

Mr. Big - Just take My Heart_中文歌詞 Lyrics in Chinese

Mr. Big - Not One Night_中文歌詞 Lyrics in Chinese

 

 歌詞翻譯by_阿游;)

 

~歡迎大家到留言板留言、訂閱或加我好友~

喜歡 有時候 有一首歌 的朋友們可以到我們的粉絲專頁按讚哦 ;)

https://goo.gl/1M8zCA

 

 

 

arrow
arrow

    鯉傲游 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()